Kirkko tekee tärkeää kasvatustyötä

Maria työskentelee 3–5-vuotiaiden päivä-kerhoissa sekä järjestää pyhäkouluja ja erilaisia tapahtumia perheille.

Miksi hakeuduit kirkon töihin?
- Olen koulutukseltani lastenohjaaja, joten päätin hakea seurakunnalla olleita avoimia paikkoja kun edellinen työni päättyi. Koen, että teemme kirkon varhaiskasvatuksessa tärkeää työtä.

Mistä nautit työssäsi?
- Lasten kanssa on mukava leikkiä, laulaa, askarrella ja jutella kaikenlaisista asioista.

Miten palaudut työstäsi?
- Vietän aikaa perheeni kanssa, harrastan valokuvausta, kuuntelen musiikkia ja ratkon ristikoita.

Mikä on lempilaulusi tai -virtesi?
- Lempivirsiäni ovat Herra kädelläsi ja Suvivirsi.

Mitä työtä tekisit jos et olisi kirkossa töissä?
- Tekisin aiempia töitäni iltapäivätoiminnan ohjaajana, koulunkäynninohjaajana tai päiväkodissa.

Maria Järvinen.

Maria Järvinen on Kokkolan suomalaisen seurakunnan päiväkerho-ohjaaja. Hänen haastattelunsa julkaistiin Kokkola-lehden seurakuntasivuilla 15.11.2023.