Hyvää uutista raikkaasti

Miksi hakeuduit kirkon töihin?
- Jo lapsuuskodissani elimme mukana seurakunnan toiminnoissa. Kun olin nuori, nuorisopappi Risto Seppälä yllytti minua hakeutumaan tälle alalle. Minua myös kiinnostivat jo silloin uskon kysymykset.

Millainen on tyypillinen työpäiväsi?
- Jonkin verran valmisteluita, keskusteluita ja suunnittelemista virastolla. Pari tilaisuutta, kotikäyntiä tai hartautta. Viikonloppuisin olen mukana jonkin verran nuorten tilaisuuksissa. Sunnuntaisin jumalanpalveluksia ja kasteita. Näistä elementeistä työpäivä rakentuu vaihtelevalla tavalla.

Mikä työssäsi on haastavinta?
- Evankeliumin tuominen ihmisille ymmärrettävästi, houkuttelevasti ja raikkaasti.

Mikä on palkitsevinta?
- Yhteisen kristillisen uskon jakaminen seurakuntalaisten kanssa. Yhteisen matkan tekeminen taivasta kohti.

Milloin kävit viimeksi jumalanpalveluksessa?
- Viime sunnuntaina.

Mitä puuhailet vapaa-aikana?
- Osallistun jonkin verran lasteni harrastuksiin (jääkiekko, pesäpallo). Ulkoilen. Lueskelen.

Kaustisen ja Ullavan seurakunnan kappalainen Kai Tikkakoski.

Kai Tikkakoski aloitti Kaustisen ja Ullavan seurakunnan kappalaisena lokakuussa 2011. Hänen haastattelunsa julkaistiin Kokkola-lehdessä19.10.2011.