Oiva-valvontatiedot

Oiva on elintarvikevalvonnan tarkastustietojen julkistamisjärjestelmä, jota koordinoi Elintarviketurvallisuusvirasto Evira. Oivan mukaisia tarkastuksia tekevät kuntien elintarvikevalvojat valvontasuunnitelman mukaisesti.

Kokkolan seurakuntayhtymää koskevat Oiva-raportit on linkitetty näille nettisivuille, kuten laki edellyttää.

Kaikkien Kokkolan seurakuntayhtymän keittiöiden Oiva-raportit löydät tästä linkistä.

Oiva logo, O-kirjaimessa hymynaama.Mitä Oiva on?

• Oiva tuo elintarvikealan yritysten valvontatulokset kuluttajien tietoon.
  • Oivassa kuntien elintarvikevalvojat arvioivat yritysten elintarviketurvallisuutta.
  • Elintarvikkeiden vähittäismyyntiä ja tarjoilua koskevat tarkastustulokset julkaistaan hymynaamoin tällä sivustolla sitä mukaa, kun elintarvikevalvojat tekevät tarkastuksia.
  • Oiva on laajennut vaiheittain kaikkiin elintarvikealan yrityksiin vuoden 2015 aikana.

Mitä Oiva ei ole?

• Oivassa ei arvioida asiakaspalvelun tai muun palvelun tasoa eikä ruoan makua.
  • Oiva ei muuta lainsäädännön vaatimuksia tai anna tulkintoja säännöksistä.
  • Yrityksissä tarkastettavat asiat eivät Oivan mukaisten tarkastusten myötä muutu.