Papit

Alla on Kokkolan seurakuntayhtymän seurakuntien pappien sekä sairaalapappien yhteystiedot.
Pappeihin voit olla yhteydessä kun tarvitset keskusteluapua elämän kriisitilanteissa sekä hengellistä tukea ja ohjausta.

Papin erityisenä tehtävänä on julkisen jumalanpalveluksen, erityisesti messun toimittaminen, ja pyhien sakramenttien jakaminen, muiden kirkollisten toimitusten hoitaminen sekä yksityinen sielunhoito ja rippi.

Nimikkeiden eroja

Kappalainen, kirkkoherra ja pastori ovat kaikki pappeja, jotka voivat hoitaa kirkollisia toimituksia eli kasteita, avioliittoon vihkimisiä ja hautaan siunaamisia.

Tarkempia tietoja kirkon työntekijöiden nimikkeistä löydät Aamenesta öylättiin -sanastosta.

Yhteystietojen haku

Voit hakea henkilön nimellä tai selata yhteystietolistaa. Voit myös selata yhteystietolistaa alla olevien aakkoslinkkien avulla. Klikkaamalla kirjainta pääset yhteystietolistassa kirjainta vastaavien sukunimien kohdalle.

A B H J K L P S T V

Matti Aho