Seurakunnan historiallisten rakennusten vaalija

Miksi hakeuduit kirkon töihin?
- Koen kirkon tärkeäksi osaksi yhteiskuntaa ja perinteistä hyvää arvopohjaa. Pystyn jakamaan nämä arvot, ja sellaisessa yhteisössä on mukava työskennellä. Koen myös olevani etuoikeutetussa asemassa, kun pääsen osaltani vaikuttamaan alueen seurakuntien historiallisten rakennusten elinkaareen.

Millainen on tyypillinen työpäiväsi?
- Hoitelen aamuisin pois päivittäiset rutiinit, minkä jälkeen käyn keskeneräisten investointihankkeiden kimppuun. Toki niissä rutiineissakin saattaa mennä koko päivä, ja usein päivä täyttyy erilaisista kokouksista ja palavereista.

Mikä työssäsi on haastavinta?
- Tässä vaiheessa kaiken uuden omaksuminen.

Mikä on palkitsevinta?
- Jonkun vähemmän mieluisan työn tai projektin onnistunut loppuun saattaminen. Ja kun saa sen pyyhkäistä pois asialistalta.

Mitä puuhailet vapaa-aikana?
- Touhuilen omien lasten kanssa, ja hyvällä kelillä kuljeskelen luonnossa linturetkillä.

Mistä hengellisestä laulusta tai virrestä pidät erityisesti?
- Olen kevätihmisiä, ja suvivirsi on erityisen tärkeä. Toivotaan, että perinne saisi jatkua kevätjuhlissa ympäri Suomen vastaisuudessakin ja kaikkine
säkeistöineen.

Kokkolan seurakuntayhtymän kiinteistöpäällikkö Veli-Matti Raappana.

Veli-Matti Raappana aloitti kiinteistöpäällikkönä Kokkolan seurakuntayhtymässä tammikuussa 2020. Hänen haastattelunsa julkaistiin Kokkola-lehden seurakuntasivuilla 5.2.2020.