Palaute palkitsee

Kerro työtehtävistäsi.
Työtehtäviini kuuluu ruoan valmistus, tiskaus ja keittiötilojen siivoaminen.

Miksi hakeuduit kirkon töihin?
Minulla on fyysisiä rajoitteita, joten toivoin löytäväni työpaikan, jossa olisi tarpeeksi rauhallista työskennellä. Katsottuani läpi Kokkolassa olevat vaihtoehdot päätin yhdessä työhön valmentajani kanssa ottaa yhteyttä seurakuntaan.

Mistä nautit työssäsi?
Nautin ruoan valmistamisesta, työilmapiiristä seurakunnalla sekä työyhteisön jäsenenä olemisesta.

Mikä työssäsi on haastavinta, yllättävintä ja palkitsevinta?
Jokainen päivä on omalla tavallaan yllättävä ja täynnä uusia haasteita. Palkitsevinta on kuulla asiakkaiden palauteet tarjoiluista.

Miten palaudut työstäsi?
Liikkumalla ja pelaamalla pelejä.

Mikä tekee sinut onnelliseksi?
Kokkaaminen ja perheen kanssa oleminen.

Mitä hengellisyys merkitsee sinulle?
Toisistamme huolehtimista ja luonnonläheisyyttä.

Mikä on lempilaulusi tai -virtesi?
Lempilauluni on Wintersun − land of snow and sorrow ja lempivirteni on 631 – Oi Herra, jos mä matkamies maan.

Mihin seurakuntaa tarvitaan?
Yhteisön ja yhteishengen ylläpitämiseen.

Millaisen kirkon haluat jättää jälkipolville?
Vahvan, vakaan ja kutsuvan.

Oscar Bergroth.

Keittiötyöntekijä Oscar Bergroth kokkaa Kokkolan seurakuntakeskuksessa.Hänen haastattelunsa julkaistiin Kokkola-lehden seurakuntasivuilla 4.5.2023.