Hautausmaat

Mistä voi selvittää sukulaisten haudan sijaintia?
Haudan sijaintia voi tiedustella

• Kokkolassa Annan ja Marian hautausmaiden toimistosta, Kaaritie 1, p. 050 3147 477 (ma-to klo 9-14)
  • Kokkolassa Elisabethin hautausmaan toimistosta, Elisabetintie 42, p. 050 3147 478 (ma-to klo 9-14)
  • Kaustisella ja Ullavassa suntioilta, p. 050 3147 516
  • Kälviällä suntiolta, p. 050 3147 520
  • Lohtajalla suntiolta, p. 050 3147 523
  • Halsualla suntiolta, p. 040 757 7345

Milloin hautauksen takia poissiirretty hautakivi palautetaan paikalleen?
Hautauksen yhteydessä siirretty hautakivi pyritään sulan maan aikana asentamaan takaisin 2 kuukauden kuluessa hautauksesta, maan routiessa kivityöt tapahtuvat seuraavan kevään aikana. Talvella siirretyt kivet pyritään asentamaan heti toukokuussa, viimeistään kuitenkin juhannukseen mennessä. Hautapalkkialueella harvemmin tapahtuva kiven siirto tehdään seuraavan työpäivän aikana.

Kuka hoitaa vinossa olevan hautakiven oikaisun?

• Hautakiven voi oikaista itse tai tilata palvelun hautakiviliikkeestä.
  • Annan, Marian ja Elisabethin hautausmailla oikaisun voi tilata myös Kokkolan seurakuntayhtymältä. Seurakunnalla on mahdollisuus ottaa vastaan kivenoikaisutöitä ainoastaan syys- ja lokakuun aikana. Työ veloitetaan tuntityönä 60,00 e/h. Minimiveloitus on 30,00 euroa.

Kenen kuuluu poistaa kukkalaitteet haudalta hautajaisten jälkeen?
Omaisten on poistettava hautaamisen yhteydessä haudalle lasketut kukkalaitteet touko-syyskuussa 14 päivän ja muulloin 30 päivän kuluessa. Sen jälkeen seurakunnalla on oikeus poistaa kukkalaitteet.

Milloin vesi kytketään keväällä hautausmaalle?
Kasteluvesi hautausmailla avataan heti sään salliessa.
Kesävesien ollessa suljettuna kasteluvettä saa myös:

• Kaustisen kirkkomaan hautausmaalla sekä Ullavan hautausmaalla huoltorakennuksen seinästä
  • Kälviän hautausmaalla huoltorakennuksen luona olevasta vesisäiliöstä
  • Lohtajan hautausmaalla huoltorakennuksen yleisövessasta, joka on avoinna päivittäin kello 7-20.

Missä voi tehdä  haudanhoitosopimuksen (kukat ja kastelu)?
Haudanhoitosopimuksen voi tehdä
Kokkolan seurakuntayhtymän taloustoimistossa, ma-pe klo 9-15