Yhteisen kirkkoneuvoston päätöksiä 2.12.2020

Anne Jokelaa ehdotettiin uudeksi hallintojohtajaksi.

HALLINTOJOHTAJAN VIRAN TÄYTTÄMINEN

Kokkolan seurakuntayhtymän yhteinen kirkkoneuvosto ehdottaa yhteiselle kirkkovaltuustolle, että se valitsee sekä yhteisen kirkkoneuvoston ehdotuksen ja seurakuntaneuvostojen lausuntojen pohjalta HTM, MBA Anne Jokelan hallintojohtajan virkaan 1.3.2021 alkaen tai sopimuksen mukaan. Varalle ei ehdoteta valittavaksi ketään. Kokkolan seurakuntayhtymän hallintojohtajan virka täytetään 1.3.2021 tai sopimuksen mukaan.

Kokkolan seurakuntayhtymässä avoinna olleen hallintojohtajan viran hakuaika päättyi 15.9. Määräaikaan mennessä hallintojohtajan virkaa haki yhteensä 20 henkilöä.

SITOUTUMINEN HYVÄÄN KÄYTÖKSEEN KOKKOLAN SEURAKUNTAYHTYMÄSSÄ

Kokkolan seurakuntayhtymässä ja sen seurakunnissa sitoudutaan hyvään käytökseen hyväksymällä Kirkon työmarkkinalaitoksen, Julkisalan koulutettujen neuvottelujärjestö JUKO ry:n, Kirkon alan unioni r.y.:n ja Kirkon alat ry:n suosittamat ohjeet seurakuntatyöpaikoille. Hyvään käytökseen sitoutumisella ehkäistään epäasiallista kohtelua ja häirintää. Yhteinen kirkkoneuvosto hyväksyi hyvää käytöstä koskevan sitoumuksen ja toimintaohjeet mahdollisia työpaikan ristiriitatilanteita varten. Asiakirjat on laadittu työnantajan ja työntekijöiden edustajien yhteistyönä ja ne on käsitelty esimiesten yhteistyöpalaverissa ja yhteistyötoimikunnassa. Asiakirjat toimitetaan tiedoksi työntekijöille ja luottamushenkilöille.

ERONPYYNTÖ LUOTTAMUSTEHTÄVÄSTÄ

Yhteinen kirkkoneuvosto myöntää Heikki Niemelle eron luottamustehtävistä. Niemi oli pyytänyt eroa Kokkolan seurakuntayhtymän yhteisen kirkkovaltuuston sekä kiinteistö- ja hautaustoimen johtokunnan jäsenyydestä 1.12.2020 alkaen henkilökohtaisista syistä. Kirkkolain mukaan luottamustoimesta voi erota pätevästä syystä. Niemi tuli valituksi yhteiseen kirkkovaltuustoon Lohtajan seurakunnan ehdokaslistalta ”Ihmisen parasta”.

Niemen varajäsen Taisto Hernesmaa siirtyy kirkkovaltuuston varsinaiseksi valtuutetuksi. Myös Hernesmaa valittiin luottamustehtävään Lohtajan seurakunnan ehdokaslistalta ”Ihmisen parasta”.
Yhteinen kirkkoneuvosto päätti, että yhteinen kirkkovaltuusto valitsee uuden varsinaisen jäsenen Niemen tilalle kiinteistö- ja hautaustoimen johtokuntaan jäljellä olevaksi toimikaudeksi.

Wed Dec 02 17:16:55 EET 2020