Yhteisen kirkkovaltuuston päätöksiä 23.4.2020

KAKSI UUTTA NIMEÄ YHTEISEEN KIRKKOVALTUUSTOON

YKV myönsi Tiina Isotalukselle, Kokkolan suom. seurakunnan Sosiaalidemokraatit ja sitoutumattomat -ehdokaslistalta, eron yhteisen kirkkovaltuuston jäsenyydestä 1.1.2020 alkaen muuttuneen työelämän tilanteen vuoksi. 1. varajäsen Emma Haapasaari siirtyy varsinaiseksi valtuutetuksi Kokkolan suom. seurakunnan Sosiaalidemokraatit ja sitoutumattomat -ehdokaslistalta.

Myös Tuula Muuraiskangas-Nissilälle, Kälviän seurakunnan Kotiseurakuntani Kälviä -ehdokaslistalta, on myönnetty ero yhteisen kirkkovaltuuston jäsenyydestä sekä perheasiain neuvottelukeskuksen yhteisjohtokunnan puheenjohtajuudesta 1.2.2020 alkaen, henkilökohtaisista syistä. 1. varajäsen Markku Kallinen siirtyy varsinaiseksi valtuutetuksi Kälviän seurakunnan Kotiseurakuntani Kälviä -ehdokaslistalta. Uudeksi varsinaiseksi jäseneksi perheasian neuvottelukeskuksen yhteisjohtokuntaan jäljellä olevaksi toimikaudeksi valittiin Ismo Lassila

SAIRAALASIELUHOIDON JOHTOKUNNASSA HENKILÖMUUTOKSIA

YKV myönsi Pirjo-Liisa Hautala-Jylhälle eron sairaalasielunhoidon johtokunnan jäsenyydestä 1.1.2020 alkaen ja valitsi Piia Kurikkalan varsinaiseksi jäseneksi sairaalasielunhoidon johtokuntaan jäljellä olevaksi toimikaudeksi.

KOKKOLAN ALUEKESKUSREKISTERI LAAJENEE

Yhteinen kirkkovaltuusto hyväksyi sopimuksen, jolla Kokkolan aluekeskusrekisteriin voi liittyä yhtymän ulkopuolinen seurakunta ja valtuutti rekisteripäällikön ja hallintojohtajan allekirjoittamaan aluekeskusrekisteriin liittyvän seurakunnan kanssa laadittavan sopimuksen. Lisäksi hyväksyttiin yhteisjohtokuntaa varten laadittu johtosääntö. Kokkolan seurakuntayhtymällä sekä jäsenseurakunnilla on jokaisella edustajansa yhteisjohtokunnassa. Yhteisjohtokunnan jäsenet ovat kyseisten seurakuntien viranhaltijoita.

Toholammin seurakunnan kirkkovaltuusto on päättänyt 11.2.2020, että Toholammin seurakunta liittyy Kokkolan aluekeskusrekisteriin 1.5.2020 alkaen.

Aluekeskusrekisteriin liittymisen myötä seurakunnan velvoitteet jäsentietojen käsittelyssä ja suojaamisessa kevenevät ja vastuu tietojen oikeellisuudesta siirtyy aluekeskusrekisterille. Aluekeskusrekisterin talousarvio tehdään osana Kokkolan seurakuntayhtymän talousarviota. Aluekeskusrekisterin toiminta on seurakunnille maksullista.
Sopimuksen tarkoituksena on toimittaa omakustannushintaan asiakasseurakunnan tarvitsemat, sopimukseen sisällytetyt kirkonkirjojenpidon tehtävät asiakasseurakunnan käyttöön. Kustannusten jako perustuu todellisiin kustannuksiin, ja ne jaetaan osapuolten kesken jäsenmäärän mukaisessa suhteessa. Kustannusten jaon perusteena oleva asiakasseurakunnan jäsenmäärä on kutakin toimintavuotta edeltävän kalenterivuoden viimeisen päivän mukainen jäsenmäärä.

Tehtävien jaossa pyritään mahdollisimman selkeään linjaukseen siitä, mitä kirkonkirjojenpidon tehtävät ovat. Niihin kuuluvat ennen kaikkea rekisteröinnit ja tietojen luovutustehtävät.

2020-04-23 10:20:00.0