Tankarin kirkko

Tankarin kirkko.

N 63°56.974 E 22°51.027, Tankarin saari Kokkola

30

Tankarin kirkossa pidetään kesäisin muutama jumalanpalvelus, konsertteja sekä hartaushetkiä. Siitä on myös tullut suosittu vihkipaikka.

Varaukset tehdään kirkkoherranvirastossa, Läntinen Kirkkokatu 17, p. 06 8296 880.

Tankarin kirkko rakennettiin, jottei kalastajien tarvitsisi joka sunnuntai kulkea pitkää matkaa Kaarlelan kirkkoon pakolliseen jumalanpalvelukseen.

Tankarin kirkko on ulkomitoiltaan ainoastaan 8,20 m x 6,25 m. Valkoista ristiään lukuunottamatta se muistuttaa ulkoapäin vaatimatonta kalamajaa.

Tankarin kirkon historiasta voit lukea täältä.

Tankarin majakkasaari sijaitsee eteläisellä Perämerellä Kokkolan ulkosaaristossa, noin 15 km luoteeseen Kokkolan satamasta. Tankarin majakkasaaren korkeimmalla kalliolla sijaitseva kirkko on rakennettu vuonna 1754.

Tankarin saari on yksi Kokkolan suosituimpia matkailukohteita. Lisää tietoa Tankarin saaresta löydät Kokkolan kaupungin Linkki avautuu uudessa välilehdessäsivuilta.

Piano/flyygeli