Kokkolan seurakuntayhtymän yhteisen kirkkoneuvoston päätöksiä 20.1.2021

Puheenjohtajan nuija kalenterin päällä.

YHTEISEN KIRKKONEUVOSTON EDUSTAJIEN VALINTA JOHTOKUNTIIN

Kokkolan seurakuntayhtymän yhteinen kirkkoneuvosto valitsi edustajansa sairaalasielunhoidon, perheasiain neuvottelukeskuksen sekä kiinteistö- ja hautaustoimen johtokuntiin vuosiksi 2021-2022. Sairaalasielunhoidon johtokunnan edustajaksi valittiin Paula Pensaari, perheasiain neuvottelukeskuksen johtokuntaan Catarina Silvander sekä kiinteistö- ja hautaustoimen johtokuntaan Pentti Hyyppä.
Kirkkojärjestyksen (9 luku 3 §) mukaan kirkkoneuvoston puheenjohtajalla ja kirkkoneuvoston siihen tehtävään valitsemalla jäsenellä on oikeus olla johtokuntien kokouksessa läsnä ja ottaa osaa keskusteluun, mutta ei päätösten tekemiseen.

JÄSENTEN VALINTA TIEDOTUSTYÖRYHMÄÄN

Yhteinen kirkkoneuvosto valitsi tiedotustyöryhmän puheenjohtajan ja viisi jäsentä sekä kaksi varajäsentä vuosiksi 2021–2022. Tiedotustyöryhmän puheenjohtajaksi valitaan Hannu Kuusniemi. Tiedotustyöryhmän jäseniksi valitaan Rolf-Erik Mäkelä, Vuokko Orjala, Eeva-Liisa Luoto, Riikka Hietalahti ja Satu Järvenpää sekä varajäseniksi Mika Sarkkinen ja Peter Jansson
Tiedotustyön johtosäännön mukaan tiedotustyöryhmän varsinaisten jäsenten tulee edustaa jokaista yhtymän seurakuntaa ja varajäsenten Kokkolan suomalaista ja ruotsalaista seurakuntaa.
Yhteisen kirkkoneuvoston puheenjohtajalla, kirkkoherroilla ja hallintojohtajalla on kokouksissa läsnäolo- ja puheoikeus.

JÄSENTEN VALINTA KUVATAIDETYÖRYHMÄÄN

Yhteinen kirkkoneuvosto valitsi kuvataidetyöryhmän puheenjohtajan ja kolme jäsentä sekä yhden varajäsenen vuosiksi 2021–2022. Kuvataidetyöryhmän puheenjohtajaksi valittiin Auli Palosaari ja jäseniksi Henrik Forslund, Liisa Haapaniemi ja Esa Tiainen sekä varajäseneksi Merja Passoja.
Työryhmä valitsee keskuudestaan varapuheenjohtajan vuodeksi kerrallaan.
Kuvataidetyöryhmä huolehtii yhteisen kirkkoneuvoston apuna seurakuntayhtymän taidehankinnoista ja taideteoksista työryhmän toimintaohjeen mukaisesti.
Työryhmän sihteerinä toimii yhteisen kirkkoneuvoston määräämä viranhaltija henkilöstöpäällikkö Kristina Holm.

Thu Jan 21 09:22:00 EET 2021