Yhteisen kirkkovaltuuston päätöksiä 16.12.2020

Yhteinen kirkkovaltuusto vahvisti vuoden 2021 talousarvion, jonka arvioidaan olevan noin 43.000 euroa alijäämäinen. Ennen päätöksentekoa hallintojohtaja Helinä Marjamaa esitteli vuoden 2021 talousarvioehdotusta.

Yhteinen kirkkovaltuusto vahvisti vuoden 2021 talousarvion

Talousarvion 2021 kokonaistuotot ovat yhtensä 12,9 milj. euroa. Toimintatuottoja arvioidaan kertyvän pari miljoonaa, kirkollisverotuloja 9,9 milj. euroa ja valtionrahoitusta noin miljoona euroa. Verotulojen osuus kokonaistuotoista on 77 prosenttia. Kirkollisverotulojen arvioidaan laskevan ensi vuonna 2,5 prosenttia. Metsätalouden tuottoja on budjetoitu 250.000 euroa.

Toimintakulut ovat 10,9 milj. euroa, josta henkilöstökulujen osuus on 65 prosenttia. Poistojen määrä 978.240 euroa on huomattavan suuri, kun otetaan huomioon vuosikatteen määrä 934.950 euroa.

Investointeihin on varattu 1,9 milj. euroa. Suurin investointi on krematorion rakentaminen.

Anne Jokela valittiin Kokkolan seurakuntayhtymän  uudeksi hallintojohtajaksi

Yhteinen kirkkovaltuusto valitsi hallintotieteiden maisteri, MBA Anne Jokelan hallintojohtajan virkaan. Varalle ei valittu ketään. Nykyinen hallintojohtaja Helinä Marjamaa jää eläkkeelle 1.3.2021 oltuaan virassa tuolloin vajaat kuusi vuotta.

Avoinna olleen hallintojohtajan viran hakuaika päättyi 15.9. Määräaikaan mennessä saatiin yhteensä 20 hakemusta. Viran kelpoisuusehtona on virkaan soveltuva ylempi korkeakoulututkinto, kokemus johtamisesta ja taloudesta sekä toisen kotimaisen kielen erinomainen ja toisen ainakin tyydyttävä suullinen ja kirjallinen taito. Seurakuntatoiminnan ja -hallinnon tuntemus katsotaan eduksi. Valitun tulee olla evankelisluterilaisen kirkon konfirmoitu jäsen.

Taisto Hernesmaa nousi varsinaiseksi jäseneksi Yhteiseen kirkkovaltuustoon

Yhteinen kirkkovaltuusto myönsi Heikki Niemelle eron yhteisen kirkkovaltuuston ja kiinteistö- ja hautaustoimen johtokunnan jäsenyydestä 1.12.2020 alkaen. Niemi on pyytänyt eroa henkilökohtaisista syistä. Hänet on valittu yhteiseen kirkkovaltuustoon Lohtajan seurakunnan ehdokaslistalta ”Ihmisen parasta”.

Näin ollen 1. varajäsenen, Taisto Hernesmaa, siirtyi varsinaiseksi valtuutetuksi Lohtajan seurakunnan ehdokaslistalta ”Ihmisen parasta”

Uudeksi varsinaiseksi jäseneksi kiinteistö- ja hautaustoimen johtokuntaan   jäljellä olevaksi toimikaudeksi valittiin Mikko Perander.

Wed Dec 16 19:55:33 EET 2020