Kaustisen seurakuntakeskuksen uudistustyöt etenevät suunnitellussa aikataulussa

Kaustisen seurakuntakeskuksen uudistustyöt aloitettiin keväällä. Julkisivujen kunnostuksen yhteydessä kaikki rapatut seinät tasoitettiin ja maalattiin sekä puuosat uusittiin.

Kaustisen seurakuntakeskus ennen ja jälkeen kunnostuksen.

Kuvassa vasemmalla Kaustisen seurakuntakeskus ennen julkisivun kunnostusta ja oikealla kunnostuksen jälkeen.

Uudistustyöitä tehtiin myös sisätiloissa. Seurakuntakeskus sai uuden, automaattisen paloilmoitinlaitteiston sekä tarjoilulinjaston. Seurakuntasalista poistettiin kuorokoroke ja maalattiin seiniä.

Tällä hetkellä päiväkerhon pihaa kunnostetaan ja sinne asennetaan uusia leikkivälineitä ja pihakalusteita.

Investointihankkeen kokonaisbudjetti on 100 000 euroa. Julkisivuhankkeen urakoitsijana oli Matto- ja Maalauspalvelu Sandkvist Oy. Automaattisen paloilmoitinlaitteiston toimitti Bravida Finland Oy ja tarjoilulinjaston Metos Oy. Päiväkerhon pihatyöt hoitaa kaustislainen Kiinteistöpalvelu Roytter Oy.

- Työt ovat edenneet suunnitellussa aikataulussa ja budjetissakin on pysytty, kertoo Kokkolan seurakuntayhtymän kiinteistöpäällikkö Veli-Matti Raappana.

2020-07-28 12:00:03.0