Kokkolan seurakuntayhtymän yhteisen kirkkoneuvoston päätöksiä 21.10.2021

Nuija_Ja_Kalenteri-5.jpg

Puheenjohtajan nuija kalenterin päällä.

Hannu Hyvärinen valittiin teknisen isännöitsijän toimeen

Yhteinen kirkkoneuvosto valitsi haastatteluryhmän ehdotuksen pohjalta Hannu Hyvärisen teknisen isännöitsijän toimeen 1.2.2022 alkaen tai sopimuksen mukaan.

Hannu Hyvärisen koulutus, työkokemus, soveltuvuus tehtävään ja haastattelussa saatu yleisvaikutelma vastaavat parhaiten tehtävälle asetettuja vaatimuksia.

Teknisen isännöitsijän toimen hakuaika päättyi 6.10. Määräaikaan mennessä saatiin seitsemän hakemusta. Neljää hakijaa haastateltiin. Yksi hakijoista veti hakemuksensa pois haastattelujen jälkeen. Hakijoiden arvioinnissa kiinnitettiin huomiota koulutukseen, työkokemukseen, ammattitaitoon ja työalan tuntemiseen sekä molempien kotimaisten kielten hallintaan.

Tehtävään valittavalta edellytettiin soveltuvaa alempaa korkeakoulututkintoa (esim. rakennusmestari tai -insinööri) tai teknisen isännöitsijän tutkintoa sekä riittävää työkokemusta, B-ajokorttia ja oman auton käyttömahdollisuutta.

Yhtenäinen sopimus tietosuojavastaavan tehtävien hoitamisesta 1.1.2022 alkaen

Yhteinen kirkkoneuvosto päätti hyväksyä yhtenäisen sopimusmallin, jonka avulla Kokkolan seurakuntayhtymä voi tehdä toistaiseksi voimassa olevia sopimuksia muiden seurakuntatalouksien kanssa tietosuojavastaavan tehtävien hoitamisesta. Sopimusmallilla turvataan tietosuojavastaavan tehtävän jatkuvuus.

Kokkolan seurakuntayhtymä on vuodesta 2019 alkaen tarjonnut tietosuojavastaavan tehtäviä muun muassa Keski-Pohjanmaan IT-aluekeskuksen alueella oleville muille seurakuntatalouksille. Osa yhteistyössä mukana olleista seurakunnista on tehnyt päätöksen vuosittain, kun osa on tehnyt toistaiseksi voimassa olevia päätöksiä.

Yhteinen kirkkoneuvosto päätti tarjota ensi vuoden alusta tietosuojavastaavan palveluita myös Kokkolan, Rovaniemen ja Lapin rovastikuntien seurakunnille.

Tietosuojavastaava muun muassa antaa rekisterinpitäjälle ja sen työntekijöille tietoja ja neuvoja tietosuojasäännösten mukaisista velvollisuuksista. Hän seuraa, että henkilötietojen käsittelyssä noudatetaan tietosuojasäännöksiä. Tietosuoja-vastaava toimii yhteyshenkilönä valvontaviranomaiseen (tietosuojavaltuutettu) päin. Tietosuojavastaava on riippumaton, eikä hän saa ottaa vastaa ohjeita tehtäviensä hoitamisen yhteydessä. Hänellä tulee olla asiantuntemusta tietosuojalainsäädännöstä ja alan käytänteistä.

Tietosuojavastaavana työskentelevän Mari Hautamäen työaika on 50-prosenttinen. Hautamäki työskentelee Kokkolan seurakuntayhtymässä myös 50-prosenttisesti tiedottajana.

2021-10-21 17:09:00.0