Ajankohtaiset koronasuositukset

Puuristi jossa kasvomaski.

Sivu päivitetty 11.2.2022

Kokkolan seurakuntayhtymän seurakunnat toimivat alueellisten viranomaisten ja tuomiokapitulin antamien ohjeiden mukaan.

Länsi-Suomen aluehallintoviraston päätöksen mukaan Keski-Pohjanmaan sairaanhoitopiirin kuntien alueella (pl. Reisjärvi) voidaan sisätiloissa järjestää sellaisia yleisötilaisuuksia ja yleisiä kokouksia, joissa kaikille osallistujille on osoitettu istumapaikat ja käytössä on enintään 75 % käytettävissä olevien istumapaikkojen määrästä. Ulkona järjestettäviä yleisötilaisuuksia tai yleisiä kokouksia ei rajoiteta.

Keski-Pohjanmaan alueellinen COVID-19-viranomaistyöryhmä suosittelee 20 hengen osallistujarajoitusta myös yksityistilaisuuksiin, kuten muistotilaisuuksiin ja hääjuhliin.

Koronapassi on poissa käytöstä.

Maskien käyttöä suositellaan edelleen vahvasti kaikissa tilaisuuksissa. Tilaisuuksissa noudatetaan riittäviä turvavälejä.

Jumalanpalvelukset, perhejuhlat ja hautajaiset

Seurakuntalaiset voivat osallistua jumalanpalveluksiin sekä kirkollisiin toimituksiin eli kaste- ja vihkitilaisuuksiin sekä hautaan siunaamisiin paikan päällä. Turvavälit säilytetään myös ehtoolliselle mentäessä ja ehtoollispöydässä.

Kastetilaisuuksia voidaan järjestää kirkoissa tai muissa riittävän isoissa tiloissa.

Jumalanpalveluksiin ei tarvitse ilmoittautua ennakkoon.

Kirkoissa toimitettavat jumalanpalvelukset voi kuunnella myös netin kauttaLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Seurakunnat myös striimaavat suurimman osan jumalanpalveluksistaan. Seurakuntien nettisivujen etusivuilta löytyy linkki striimattuihin jumalanpalveluksiin.

Kirkkoherranvirastot

KirkkoherranvirastotLinkki avautuu uudessa välilehdessä palvelevat normaalien aukioloaikojen mukaan.

Ryhmätoiminta

Lasten, nuorten ja aikuisten ryhmät kokoontuvat riittävän väljissä tiloissa max 75 % tilan maksimimäärästä.

Kuorotoimintaa voidaan jatkaa terveysturvallisuusohjeet huomioiden. Kuorotoiminnassa huolehditaan mahdollisimman suurista etäisyyksistä kuorolaisten välillä kuoroharjoituksissa ja jumalanpalveluksissa laulettaessa.

Turvallisuudesta huolehtiminen

Jokainen osallistuja vastaa osaltaan tapahtumien turvallisuudesta. Siksi osallistuminen on mahdollista ainoastaan täysin oireettomana ja altistumattomana.

2022-02-04 15:58:00.0