Yhteisen kirkkoneuvoston päätöksiä 23.9.2021

Puheenjohtajan nuija kalenterin päällä.

VUODEN 2021 INVESTOINTISUUNNITELMAN PÄIVITTÄMINEN

Yhteinen kirkkoneuvosto päätti esittää yhteisen kirkkovaltuuston hyväksyttäväksi muutokset investointisuunnitelmaan. Muutossuunnitelmassa muun muassa Kaarlelan kirkon julkisivu-urakan toteutus siirtyy vuodelle 2022 ja vastaavasti Kokkolan seurakuntakeskuksen rakennusvaipan kunnostukseen käytetään tänä vuonna vuosille 2022 ja 2023 jaetut määrärahat.

Kuluvalle vuodelle lisämäärärahaa tarvitaan krematoriohankkeeseen (90 000 e) sekä kiinteiden striimauslaitteistojen hankintaan yhtymän pääkirkkoihin (50 000 e). Vastaavasti Lohtajan seurakuntakotihankkeen investointimääräraha alenee vuokratilojen myötä 200 000 eurolla.

SOLDATSKÄR-TYÖRYHMÄN PERUSTAMINEN

Yhteinen kirkkoneuvosto päätti perustaa Soldatskär-työryhmän selvittämään seurakuntayhtymän omistaman, Kokkolassa Vanha Veistämöntien varrella sijaitsevan kesäkodin realisoimista parhaalla mahdollisella tavalla. Pohdinnassa on kertaluontoisen tuoton antavan myynnin rinnalla myös pitkäaikaista tuottoa kerryttäviä mahdollisuuksia, kuten pitkä maanvuokrasopimus tai alueen sijoitusrakennuttaminen.

Työryhmään nimettiin yhteisen kirkkoneuvoston puheenjohtaja Per Stenberg, kiinteistö- ja hautaustoimen johtokunnan puheenjohtaja Jouko Kuismin, kiinteistöpäällikkö Veli-Matti Raappana ja hallintojohtaja Anne Jokela sekä yhteisen kirkkoneuvoston jäsenet Niklas Kankkonen ja Paula Pensaari, sekä varajäseneksi Nina Östman-Tylli. Työryhmä voi tarpeen mukaan kutsua mukaan asiantuntijoita.

Kokkolan kaupunginvaltuusto käsittelee Soldatskärin kaavamuutosasiaa kokouksessaan joulukuussa.

TORSÖN MAANVUOKRASOPIMUKSEN JATKAMINEN

Yhteinen kirkkoneuvosto päätti jatkaa maanvuokrasopimusta Torsön leirikeskuksen ympäristön sekä tie- ja paikoitusalueiden osalta kymmeneksi vuodeksi eteenpäin. Vuokrasopimuksen jatkaminen luo edellytykset Torsön leirikeskuksen toiminnan jatkamiselle nykyisellä tasolla. Vuokranantaja on Kvikant bys samfällda områden.

YHTYMÄ HAKEE TALONMIESTÄ KIINTEISTÖTOIMEEN

Kokkolan seurakuntayhtymän vakituinen talonmiehen työsuhde tulee haettavaksi 1.12.2021 alkaen nykyisen talonmiehen siirtyessä eläkkeelle.

Seurakuntayhtymällä on Kokkolan kantakaupungin hoitoalueella kaikkiaan kolme talonmiestä, joiden vastuualueeseensa kuuluvat muun muassa kaikki kanta-Kokkolan kirkot, seurakuntakodit, leirikeskukset ja kesäkodit sekä Kaarlelan vanha pappila ympäristöineen, Marian siunauskappeli ja Öjan kyläkirkko.

Mon Sep 27 15:08:00 EEST 2021