Yhteisen kirkkoneuvoston päätöksiä 19.8.2021

Puheenjohtajan nuija.

KANNUKSEN SEURAKUNTA LIITTYY KOKKOLAN ALUEKESKUSREKISTERIIN

Yhteinen kirkkoneuvosto hyväksyi Kannuksen seurakunnan liittymisen Kokkolan aluekeskusrekisteriin 1.10.2021 alkaen. Kannuksen seurakunnan kirkkovaltuusto päätti liittymisestä 14.6.2021. Aluekeskusrekisteriin liittymisen myötä Kannuksen seurakunnan velvoitteet jäsentietojen käsittelyssä ja suojaamisessa kevenevät ja vastuu tietojen oikeellisuudesta siirtyy aluekeskusrekisterille.

RADIO DEI -OHJELMASOPIMUKSEN IRTISANOMINEN

Yhteinen kirkkoneuvosto päätti irtisanoa Kokkolan seurakuntayhtymän ja Radio Dein välisen ohjelmasopimuksen. Vuoden 2021 loppuun voimassa olevaan sopimukseen on kuulunut joka sunnuntaisten suomen- ja ruotsinkielisten jumalanpalvelusten lähettäminen Kokkolan kirkosta Radio Dein kanavalla.

Vuoden 2020 keväästä alkaen koronapandemian myötä muun muassa jumalanpalvelusten striimaaminen yhtymän seurakunnissa on laajentunut huomattavasti. Keväällä 2021 tehdyn nettisivukyselyn tulokset osoittavat, että striimatut jumalanpalvelukset ovat olleet suosittuja ja niiden kehittämistä halutaan jatkaa.

Ohjelmasopimuksen irtisanomisen jälkeen on mahdollista neuvotella Radio Dein kanssa nykytilanteen huomioiden tarkoituksenmukaisemmasta ohjelmamäärästä.

KOKKOLAN SEURAKUNTAYHTYMÄ HAKEE TEKNISTÄ ISÄNNÖITSIJÄÄ

Seurakuntayhtymän teknisen isännöitsijän jäädessä eläkkeelle 1.2.2022 alkaen vapautuva toimi julistetaan haettavaksi. Teknisen isännöitsijän pääasiallisia työtehtäviä ovat muun muassa talotekninen kunnossapito, kiinteistönhoidon sopimukset ja hankinnat, kiinteistöjen huoltokirjakoordinaatio, vuokralaistoiminta, isännöinti, pelastussuunnitelmien laatiminen ja ylläpito sekä yhtymän metsätalousasiat.

Teknisen isännöitsijän kelpoisuusehtona on soveltuva alempi korkeakoulututkinto (rakennusmestari tai -insinööri), tai teknisen isännöitsijän ammattitutkinto sekä riittävä työkokemus alan tehtävistä.

SUNTION TOIMEN TÄYTTÄMINEN LOHTAJAN SEURAKUNNASSA

Lohtajan seurakunnan suntion toimeen on valittu Samuli Anttila. Avoinna olleen suntion toimeen tuli kuusi hakemusta. Anttila aloittaa Lohtajan suntiona 1.9.2021 alkaen tai sopimuksen mukaan. Tehtävässä on neljän kuukauden koeaika.

SUNTION TOIMEN TÄYTTÄMINEN HALSUAN SEURAKUNNASSA

Halsuan seurakunnan suntion toimeen on valittu Hannu Mikkonen. Avoinna olleen suntion toimeen tuli kolme hakemusta, kaksi hakijaa kutsuttiin haastatteluun. Tehtävässä on 60 prosentin työaika ja neljän kuukauden koeaika.

KOKKOLAN SEURAKUNTAYHTYMÄN TALOUSARVIOKEHYS VUODELLE 2022

Yhteinen kirkkoneuvosto käynnisti vuoden 2022 talousarvion laadinnan hyväksymällä talousarviokehyspäätöksen. Kehyspäätös jää edellisvuoden tapaan alijäämäiseksi. Investointeja vuodelle 2022 suunnitellaan tässä vaiheessa noin 1 300 000 euron edestä. Talousarviosta päätetään yhteisessä kirkkoneuvostossa 18.11. ja yhteisessä kirkkovaltuustossa 15.12.

KOKKOLAN SEURAKUNTAKESKUKSEN H-OSAN JULKISIVU-URAKKA

Kokkolan seurakuntakeskuksen H-osan julkisivu-urakoitsijaksi valittiin Pinalto Oy. Kolmikerroksisessa H-osassa on muun muassa Mikael-sali, kahvio ja Kokkolan ruotsalaisen seurakunnan päiväkerhotilat.

H-osan julkisivukorjaus sisältää ulkovaipan peruskorjauksen lisäksi vesikaton kunnostuksen. Hankinnan arvo ei ylitä kansallisen hankinnan kynnysarvoa.

Thu Aug 19 18:23:47 EEST 2021