Toivo kantaa -teemalla #suomitoimii-kampanjassa

Suomen evankelis-luterilainen kirkko on mukana valtioneuvoston #suomitoimii-kampanjassa.

Vappuaattona kirkko julkaisi videon, jossa eri työtehtävissä toimivat seurakuntien työntekijät kertovat työnsä muutoksesta poikkeusaikana. Videon voi katsoa muun muassa Youtubessa.

- Seurakunnat toimivat, vaikka moni tila on fyysisesti kiinni. Tällä videolla kerrotaan, miten työ on muuttunut tänä erityisenä aikana. Seurakuntien työntekijät vievät myös poikkeusaikana jokapäiväisessä työssään eteenpäin sanomaa siitä, että toivo kantaa, sanoo videota koordinoinut Marjo Kiljunen Kirkon viestinnästä.

Videolla nähdään tervehdyksiä eri puolelta Suomea niin suomeksi, ruotsiksi kuin saameksi.

- Tervehdys sairaalapappilasta. Omaiset eivät saa matkustaa hautajaisiin, joten videoimme heille hautajaiset ja lähetämme heille videon. Toivo kantaa, kertoo sairaalapastori Maija Haaparanta Mikkelistä.

- Moi, mä oon Niko täältä Kalliosta. Me ollaan nyt pidetty meidän iltapäiväkerholaisiin yhteyttä whatsappin ja videoitten välityksellä, ja toivottavasti päästään pian ihan livenä näkemään. Ja muistakaa: toivo kantaa, hoppet bär, sanoo iltapäiväkerho-ohjaaja Niko Lusenius Helsingistä.

- Vaikka diakoniatoimisto onkin nyt kiinni ja tehdään paljon etätöitä, niin meidät saa nyt kuitenkin hyvin kiinni puhelimitse. Eli nyt kannattaa soittaa diakoniatyöntekijälle. Toivo kantaa, toteaa diakonissa Alex Anttila Raahesta.

Kirkon viestintä

2020-05-05 07:00:00.0