Kokkolan seurakuntayhtymän yhteisen kirkkoneuvoston päätöksiä 12.10.2023

Ordförandes klubba.

Kokkolan seurakuntayhtymän hautaustoimi siirtyy vuoden mittaisiin haudanhoitosopimuksiin

Yhteinen kirkkoneuvosto hyväksyi kiinteistö- ja hautaustoimen johtokunnan esityksen siirtyä vuoden mittaisiin haudanhoitosopimuksiin ensi vuoden alusta. Aiemmin haudanhoitosopimuksen on voinut tilata joko vuodeksi tai viideksi vuodeksi kerrallaan. Viiden vuoden hoitosopimukseen on tehty vuosittainen indeksikorotus, jolloin viiden vuoden hoitosopimuksissa vuoden hoitohinta on noussut vuoden haudanhoitosopimusten vertailuhintaa korkeammaksi.

Vuoden 2024 alusta lähtien haudanhoitosopimuksen voi tehdä vain vuodeksi kerrallaan. Hoitosopimus on asiakkaalle kuin toistaiseksi voimassa oleva sopimus. Asiakas saa vuoden välein haudanhoitotarjouksen, jonka maksettuaan hoitosopimus on uudelleen vuoden voimassa.

2023-10-12 16:07:00.0