Kokkolan seurakuntayhtymän yhteisen kirkkoneuvoston päätöksiä 19.9.2023

Puheenjohtajan nuija avonaisen kirjan päällä.

Marianne Typpi-Kettunen valittiin Kokkolan seurakuntakeskuksen ruokapalvelutyöntekijän toimeen

Kokkolan seurakuntayhtymän yhteinen kirkkoneuvosto valitsi haastatteluryhmän ehdotuksen pohjalta Marianne Typpi-Kettusen Kokkolan seurakuntakeskuksen ruokapalvelutyöntekijän toimeen 25.9.2023 alkaen tai sopimuksen mukaan. Tehtävässä on kuuden kuukauden koeaika.
Avoinna olleen Kokkolan seurakuntakeskuksen ruokapalvelutyöntekijän toimeen haki seitsemän henkilöä, joista kaksi kutsuttiin haastatteluun.

Metsätyöryhmän kokoonpano

Yhteinen kirkkoneuvosto valitsi seurakuntaneuvostojen esittämät edustajat metsätyöryhmään vuosiksi 2023-2024: Jukka Paananen Kokkolan suomalaisesta seurakunnasta, Yvonne Rönnqvist Kokkolan ruotsalaisesta seurakunnasta, Lea Känsäkangas Kaustisen ja Ullavan seurakunnasta, Miia Pöppönen Kälviän seurakunnasta, Pertti Leskelä Lohtajan seurakunnasta ja Seija Karhukorpi Halsuan seurakunnasta. Lisäksi työryhmään kuuluvat yhteisen kirkkoneuvoston varapuheenjohtaja Pekka Nurmi, yhteisen kirkkovaltuuston puheenjohtaja Torbjörn Sandell, hallintojohtaja Anne Jokela ja tekninen isännöitsijä Hannu Hyvärinen.

Yhteinen kirkkoneuvosto nimesi metsätyöryhmän puheenjohtajaksi Jukka Paanasen vuosiksi 2023-2024.

Metsätyöryhmä toimii kuultavana asiantuntijaryhmänä metsänhoidollisissa asioissa. Yhtymän metsäasioiden asiantuntijoina toimivat edelleen paikalliset metsänhoitoyhdistykset Keski-Pohjan metsänhoitoyhdistys ja Skogsvårds-föreningen Österbotten.

Halsuan kirkon korjaustoimikunnan perustaminen

Halsuan kirkko täyttää 200 vuotta vuonna 2026. Seurakuntayhtymän investointisuunnitelmaan on kirjattu kirkon muutostöiden suunnittelu vuonna 2023 ja toteutus vuonna 2024.

Halsuan seurakuntaneuvosto on yhteistyössä Kokkolan seurakuntayhtymän kiinteistöpäällikkö Veli-Matti Raappanan kanssa tehnyt alustavaa tarveselvitystä, ja hankesuunnittelutyö on tarkoitus käynnistää kuluvan syksyn aikana.

Muutostöillä halutaan parantaa kirkon käytettävyyttä rakentamalla pääsisäänkäynnin yhteyteen esteetön wc-tila, muuttamalla kiinto- ja irtokalustusta ja laajentamalla kuoriosaa. Muutostöiden jälkeen kirkko palvelisi nykyistä paremmin muun muassa lapsiperheitä, kuorotoimintaa, siunaustilaisuuksia ja liikuntaesteisiä.

Yhteinen kirkkoneuvosto perusti hankesuunnittelutyön tueksi korjaustoimikunnan, joka ohjaa arkkitehdin tekemää hankesuunnittelutyötä. Korjaustoimikuntaan valittiin Tiina Hautakoski, Paavo Hietalahti, Kimmo Kentala ja Aino-Maija Ylikoski sekä Halsuan seurakunnan kirkkoherra Juha Karhulahti, suntio Hannu Mikkonen ja kiinteistöpäällikkö Veli-Matti Raappana.

Urkurakentamo Veikko Virtanen Oy valittiin Kälviän kirkon urkujen rekisteröintijärjestelmän urakoitsijaksi

Yhteinen kirkkoneuvosto valitsi Kälviän kirkon urkujen rekisteröintijärjestelmän ja sähkönhallinnan urakoitsijaksi Urkurakentamo Veikko Virtanen Oy:n.
Urakka kilpailutettiin avointa hankintamenettelyä käyttäen ja siitä julkaistiin hankintailmoitus julkisten hankintojen ilmoituskanava Hilmassa. Määräaikaan mennessä tarjouksen jätti kaksi toimijaa. Hinta-laatusuhteeltaan edullisemman tarjouksen jätti Urkurakentamo Veikko Virtanen Oy.

Lisätietoja:

Anne Jokela