Kokkolan seurakuntayhtymän yhteisen kirkkoneuvoston päätöksiä 31.1.2023

Ordförandes klubba.

Yhteinen kirkkoneuvosto valitsi johtokuntien edustajat vuosiksi 2023–2024

Sairaalasielunhoidon johtokuntaan valittiin Hannu Kuusniemi.
Perheasiain neuvottelukeskuksen johtokuntaan valittiin Kristiina Teerikangas.
Kiinteistö- ja hautaustoimen johtokuntaan valittiin Paavo Hietalahti.
Yhteisen kirkkoneuvoston edustajaksi Kokkolan aluekeskusrekisterin yhteisjohtokuntaan valittiin Hans Snellman.

Ylimmän johdon palkkausryhmään yhteinen kirkkoneuvosto nimesi vuosiksi 2023-2024 Jukka Paanasen, Irja Kivistön ja Torbjörn Sandellin, joko nimettiin myös puheenjohtajaksi.

Tiedotustyöryhmän jäseniksi kaudelle 2023-2024 valittiin seuraavat kuusi jäsentä: Hanna Yrjänä, Ville Honkala, Hannu Kuusniemi, Marko Aarnio, Elina Riekko ja Satu Järvenpää ja varajäseneksi Saara Tölli. Tiedotustyöryhmän puheenjohtajaksi valittiin Hannu Kuusniemi. Varsinaisten jäsenten tulee edustaa jokaista yhtymän seurakuntaa ja varajäsenten Kokkolan suomalaista ja ruotsalaista seurakuntaa. Myös varajäsenet kutsutaan kaikkiin kokouksiin.

Kuvataidetyöryhmään kaudelle 2023-2024 valittiin seuraavat neljä jäsentä: Merja Passoja, Henrik Forslund, Esa Tiainen ja Auli Palosaari, joka valittiin myös puheenjohtajaksi sekä varajäseneksi Paula Pensaari. Kuvataidetyöryhmä huolehtii yhteisen kirkkoneuvoston apuna seurakuntayhtymän taidehankinnoista ja taideteoksista työryhmän toimintaohjeen mukaisesti.

Yhteinen kirkkoneuvosto nimesi vuosiksi 2023–2024 Tiia Horilan edustajakseen Kokkolan seurakuntayhtymän lapsivaikutusten arviointiryhmään ja työnantajan edustajaksi kiinteistöpäällikkö Veli-Matti Raappanan. Myös yhtymän jokaisen kuuden seurakunnan seurakuntaneuvosto valitsee oman edustajansa lapsivaikutusten arviointiryhmään.
Lapsivaikutusten arviointiryhmä on perustettu vuonna 2015. Ryhmän vetäjänä toimii nuorisotyönohjaaja Sirpa Karjalainen Kokkolan suomalaisesta seurakunnasta.

Yhtinen kirkkoneuvosto nimesi sijoitusryhmän jäseniksi vuosiksi 2023-2024 Pekka Nurmen, Vilhelm Kankkosen ja Sten Åströmin. Puheenjohtajaksi nimettiin hallintojohtaja Anne Jokela. Sijoitustoiminnan tavoitteena on kertyneen pääoman turvaaminen ja kartuttaminen sekä investointeihin varautuminen. Sijoittamisessa noudatetaan yleistä varovaisuuden periaatetta ja riskitason tulee olla maltillinen.

Kälviän seurakunnan seurakuntatyötä ja lähetystyötä sekä Suomen Raamattuopiston Säätiön (entinen Kauniaisten Raamattuopisto) työtä tukevan Porkolan rahaston hallitukseen yhteinen kirkkoneuvosto valitsi edustajakseen Leena Hankaniemen. Lisäksi rahaston halitukseen kuuluvat Kälviän seurakunnan kirkkoherra ja Kokkolan seurakuntayhtymän hallintojohtaja sekä kaksi Kälviän seurakuntaneuvoston valitsemaa jäsentä. Rahaston hallitus valitsee keskuudestaan puheenjohtajan ja varapuheenjohtajan.

Kokkolan aluekeskusrekisterin rekisterisihteerin toimi julistettiin haettavaksi

Yhteinen kirkkoneuvosto julisti rekisterisihteerin toimen haettavaksi joulukuussa 2022 irtisanoutuneen rekisterisihteerin tilalle. Kirkkoneuvosto nimesi myös työryhmän valmistelemaan valintaprosessia.

2023-02-01 09:07:00.0