Kokkolan seurakuntayhtymän yhteisen kirkkoneuvoston päätöksiä 16.6.2022

Puheenjohtajan nuija kalenterin päällä.

Ahvenlampi hyväksyttiin luonnonsuojelualueeksi

Yhteinen kirkkoneuvosto hyväksyi Etelä-Pohjanmaan ELY-keskuksen rauhoitustarjouksen Ahvenlammen luonnonsuojelualueen perustamisesta aiheutuvista taloudellisista menetyksistä. Rauhoitustarjous on 67 000 euroa.

Yhteinen kirkkoneuvosto päätti vuosi sitten kesäkuussa jättää alueesta luonnonsuojeluhakemuksen. ELY-keskuksen kesäkuussa 2022 antaman päätöksen mukaan Ullavassa, noin 30 kilometrin päässä Kokkolan keskustasta sijaitsevan Ahvenlammen mäntykankaat täyttävät Metso-ohjelman luonnonsuojelukriteerit.

Luontoarvojen kunnioitus, metsien monimuotoisuuden esilletuominen ja edistäminen seurakuntayhtymän toiminnassa on tasapainossa hyväksytyn kiinteistöstrategian kanssa.

Seurakuntayhtymä hakee suntiota

Yhteinen kirkkoneuvosto päätti julistaa suntion toimen haettavaksi Kokkolan seurakuntayhtymässä. Eläkkeelle siirtyvän suntion tilalle haetaan henkilöä 1.9.2022 alkavaan työsuhteeseen.

Suntion toimen kelpoisuusehtona on soveltuva ammatillinen koulutus tai käytännön ammattitehtävissä hankittu työkokemus. Tehtävään vaaditaan toisen kotimaisen kielen hyvää ja toisen tyydyttävää suullista ja kirjallista taitoa.

2022-06-17 08:41:02.0