Yhdessä kotiseurakuntamme parhaaksi - Kokkolan suomalainen seurakunta

Olemme eri taustoista tulevia kristittyjä. Teemme työtä sen puolesta, että seurakunnan toiminnan perustana on ylösnoussut Kristus ja Raamattu, joka ilmaisee Jumalan tahdon tämänkin ajan ihmisille sekä ohjaa seurakunnassa myös kaikkea päätöksentekoa, mukaan lukien taloudenhoito.

Kirkon perustehtävä on edistää Jumalan valtakuntaa ja julistaa Jeesusta Kristusta maailman pelastajana. Tämä on kirkon olemassaolon perimmäinen syy. Tämä työnäky on oltava keskiössä seurakunnan työmuodoissa ja sen eteen haluamme tehdä työtä.
Kannatamme perinteisiä kristillisiä arvoja ja pidämme elämää kaikissa sen vaiheissa pyhänä.
Pidämme tärkeänä kristillistä kasvatustyötä lasten- ja nuorten keskuudessa, koska se antaa kestävän perustan elämälle. Samalla haluamme korostaa diakoniatyön merkitystä varttuneemman väestön ja vaikeassa elämäntilanteessa olevien parissa.
Vapaaehtoistyö luo valtavan resurssin seurakunnan työhön, jota on tärkeää hyödyntää taloudellisten voimavarojen vähentyessä. Kirkon perustehtävän toteuttamiseksi seurakunnan pitää huolehtia riittävät resurssit evankelioimis- ja lähetystyölle. Taloudellisten resurssien vähentyessä pidämme tärkeämpänä ihmisiä ja toimintaa kuin rakennuksia.

Yhteystiedot ja lisätietoja

Juhani Paananen, p. 040 952 3206, juhani1.paananen@anvianet.fi